mandag den 21. maj 2012

Sidste gang!

Som jeg tidligere har skrevet, har jeg haft problemer med lakken, når jeg har skulle hærde de forskellige tapetprojekter. De problemer var også skyld i,
at jeg endnu en gang har måttet tapetsere min ikea-skammel om.
Den lak jeg prøvede i god tro på den ellers nytapetserede skammel,
ødelagde det fine tapet fuldstændig :( Øv, øv
Men der er jo ikke noget, som ikke er så slemt, at det ikke er godt for noget.
Nu har den fået nyt tapet på for forhåbentlig sidste gang, for som I måske ved,
 så fandt jeg jo Decoupage Finish, som er et hit. 


18 kommentarer:

  1. Hej, jeg har efterhånden lakket rigtig meget tapet og jeg bruger altid en gulvlak på vandbasis, den er super slidstærk og giver en rigtig fin overflade uanset om man ønsker den mat eller blank.
    hilsen Eva

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tippet :)
      Det kunne være, det skulle prøves, når der ikke er mere Decoupage Finish :)

      Slet
  2. åh jeg liker så godt den tapeten. vi har den på soverommet i feriehuset vårt og jeg er sååå fornøyd. Jeg har kjøpt et par ruller i den blå varianten også, og den skal få komme opp på veggen i stua i feriehuset - det kommer til å bli super lekkert tror jeg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Neeej, det lyder da godt nok fint :)
      Viser du dig ikke billeder af jeres feriehus? :)

      Slet
  3. Hvor er der fint :) Kunne du ikke være sååå sød at skrive hvordan du gør? Jeg vil så gerne lave min ikeaskammel, men ved ikke lige hvad jeg skal handle ind til det, og hvordan det skal bruges?..
    - Tak for dejlig inspiration..

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen du skal selvfølgelig have tapet, tapetklister, evt. Decoupage Finish, blyant. Hvis du ikke allerede har samlet skamlen, så lægger du bare stykkerne ovenpå tapetet og tegnet med blyanten. Så klipper du bare efter linjerne og klistrer på :)

      Slet
  4. Det tapet har jeg også - på bagbeklædning af et ikea-skab. Det er SÅ smukt! Og sikke en fin skammel du har fået :-)
    Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder godt nok også fint, sådan som du beskriver det :)

      Slet
  5. Hvor er den fin. Jeg har også en malet Ikea-skammel i lyseblå. Det kunne være, at jeg skulle tapesere trinene - de er blevet lidt nusede at se på. Det må jeg bestemt skrive på min to-do:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det synes jeg da, du skal gøre - det vil da helt sikkert pynte :)

      Slet
  6. Er lidt forelsket i det tapet. Overvejer det til stuen i vores (kommende) sommerhus. Så kan man jo håbe på at der bliver en rest tilbage, så man også kan give sin skammel en tur :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du må hellere skynde dig at beslutte dig - lige pludselig er de udsolgt :)

      Slet
  7. Kjempefint!!!!
    Fint mønster og farger ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er så mange fine mønstre ogt farver på retrovillas tapeter :)

      Slet
  8. Vad bra!! Och vad fint de blev. Kram

    SvarSlet