onsdag den 24. april 2013

En flot og næsten omkostningsfri tavle


 
Jeg er så glad og tilfreds - ikke kun fordi det er forår og solen skinner,
men også fordi jeg har lavet en flot, stor tavle ud til køkkenet.
Det var mig umuligt at finde en tavle i en stor nok størrelse i diverse butikker og på nettet,
så jeg måtte selv i gang - og det kan altså virkelig betale sig!
Pladen havde mine forældre på lager, men den måtte dog lige skæres til og slibes på overfladen.
Derefter har den fået to lag med tavlelak (omkring to bøtter skal der til).
Det var overraskende nemt faktisk og så kostede det kun 90 kroner alt i alt.
 

13 kommentarer:

  1. Flot! Du pirker dog ved min dårlige samvittighed, for det sidste år har jeg lovet kæresten at lave en tavle og ikke mindst finde en placering til den... det med placeringen driller, så den er endnu ikke at finde i vores hjem til stor ærgrelse for familieplanlægningen, der sejler :-(

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dorte.
      Tak for det :)
      Er sikker på, du nok skal finde en fin løsning :)

      Slet
    2. Den er udtænkt, præsenteret for kæresten og afventer bare sit indtog... men det er jo heller ikke så lidt endda :-)

      Slet
  2. Det ser super godt ud... Kunne da godt være jeg også skulle lave min sådan en:)

    SvarSlet
  3. Fin placering.
    Men må lige spørge, hvilken tavlelak bruger du, siden det kun bliver 90 kr i alt? Har selv lavet en sådan tavle, og der kostede en enkelt bøtte 160 kr.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er købt i flugger farver i borup.. :)

      Slet
  4. Vi fik sidste år monteret en hjemmegjort tavle på bagsiden af vores køkkenskabe; dejlig stor (230x80 cm) og lige i børnehøjde.
    Jeg elsker den effekt man kan opnå med en tavle, både med og uden kridtstreger.

    SvarSlet
  5. Det ser super flot ud - har mange gange overvejet at gøre det samme, men er bare aldrig kommet videre.
    Har faktisk også overvejet at tage skridtet og male et par af vores nederste køkkenlåger og vores spisebord i tavle lak. Vi har et gammelt ramponeret køkken, så det kan kun pynte. Og når man har 2 drenge på 5 og 2½ år, så er det jo ideelt...så må der tegnes på lågerne mens mor laver mad. Og på bordet når man har spist :-)

    Kh. Malene

    SvarSlet
  6. Den er så fin :) jeg kan virkelig godt lide den retning din/jeres indretning har taget, og synes det er SÅ fedt at du ikke bare trumfer over din mand og indretter dig på samme måde som før :) jeg er også interesseret i at vide, hvor du har købt så billig tavlelak?

    Klem Pernille

    SvarSlet
  7. Fin tavle, det ser hamrende godt ud! Jeg er også i gang med en til vores køkken, og NU må jeg se at få den gjort færdig...

    SvarSlet
  8. Jeg har også lige lavet sådan en tavle til mit kontor!! Jeg har dog også givet den et par lag magnetlak, så jeg kan bruge magneter på min.
    Tjek den ud her: http://dortedamgaard.blogspot.dk/2013/04/my-home-office.html

    SvarSlet